Predlogi

Glasbeni SOS

Priporočamo

Dopoldan in pol Obeležujemo tri četrt stoletja Radia Koper

Pred 75 leti je začel oddajati Radio Koper, takrat kot uradni radio jugoslovanske cone Trsta. Ustanovila ga je vojaška uprava cone B Svobodnega tržaškega ozemlja. Radio Koper je od svojih začetkov do danes prehodil dolgo pot. Odgovorni urednik Andrej Šavko se je z Anito Urbančič spomnil zanimivih dogodkov iz preteklosti, spregovorila pa sta tudi o pomenu radia danes in o prihodnosti Radia Koper. Spored, sobota 25.5.: Dopoldne oglašanja iz različnih primorskih krajev. Program povezuje Vesna Potočar Godnič. 10.35 Pogovor z Ervinom Hladnikom Milharčičem. Z njim se bosta pogovarjala Stefano Lusa (Radio Capodistria) in Barbara Kampos De Stefani (Radio Koper). 11.00 Oddaja Midva; srečanje srčnih osebnosti, vodi Nataša Benčič. Popoldne bo program potekal v Divači, naši gostje bodo županja Alenka Štrucl Dovgan, društvo Sopotniki, Aktiva kmečkih žena iz Senožeč, Pihalni orkester Divača, upokojeni železničar Josip Orbanič, in drugi. POvezujeta Mateja Grebenjak in Blaž Maljevac. 20.30 Koncert skupine Prizma, napovedovalka Anita Urbančič.

Dopoldan in pol Različni ljudje in različne zgodbe - en radio

Zdaj se selimo na lepo teraso kavarne Loggia na Titovem trgu v Kopru kjer bo v naslednji poldrugi uri Nataša Benčič v en klepet povezala 7 dvojic, ki so bile od lanskega oktobra do letošnjega aprila gosti in gostje večerne oddaje Midva. Različne dvojine tkemo v življenju - zasebno, službeno, družbeno. Vsak odnos se začne med ti in jaz - tokrat pa bodo umetnostna zgodovinarka Nelida Nemec, zdravnica Jadranka Vrh Jermančič, pisatelj Gogo Vukšič in raper Drill, predsednica države Nataša Pirc Musar in njen soprog Aleš Musar, igralca Danijel Malalan in Maja Gal Štromar, župnik Zorko Bajc in fotograf Ubald Trnkoczy ter filmar Duško Milavec in glasbenik Drago Mislej Mef pred mikrofonom vsi skupaj.

Zjutraj Biti dopisnik v Posočju

V praznični program se je iz Tolmina oglasila dopisnica Mariša Bizjak.

Morje in mi Bodo ribiči še lovili v celotnem slovenskem morju, ki ga določa arbitraža?

Slovenski ribiči so razočarani in zaskrbljeni zaradi odločitve Evropskega sodišča za človekove pravice, ki je zavrnilo vseh 451 pritožb proti Hrvaški zaradi glob za ribolov v Piranskem zalivu. Skupna vsota kazni znaša 3,4 milijona evrov. Bojijo se, da bo Hrvaška začela izterjevati kazni, ki jih sami ne morejo plačati. Zato pričakujejo pomoč države. Če se državi ne dogovorita, poudarjajo, se bodo kazni nadaljevale. Zdaj bodo zato najprej razmislili, ali naj še odhajajo na ribolov v del morja, ki je Sloveniji pripadel po arbitražni razsodbi, a je Hrvaška ne priznava. Odločitev ESČP-ja ni razočarala le ribičev. Nad njo je ogorčena slovenska politika. Strokovnjaki mednarodnega prava pa izpostavljajo njena protislovja.

Aktualno

Tantadruja za življenjsko delo prejel prevajalec Srečko Fišer

V SNG Nova Gorica so sinoči na podelitvi primorske gledališke nagrade tantadruj za življenjsko delo, ki jo je prejel prevajalec Srečko Fišer, razglasili še tri dobitnike posebnih nagrad. Za igralske stvaritve je tantadruja prejela Ana Facchini, za scenografijo Darjan Mihajlović Cerar in predstava Ubesedovanja v režiji Jana Krmelja. V oddaji tudi o tem: - Zgodbo Poti miru v Posočju nadaljujejo z novim projektom. - Letošnji dnevi Goriške knjižnice Franceta Bevka v znamenju tehnike. - V pričakovanju novega zmagoslavja Tadeja Pogačarja.

Josip Orbanič: V svetu železnice sem od rojstva

Oče je bil železničar, potem tudi oba brata. In tudi sam je tesno povezan s tem svetom. Z električnimi vlaki se je srečal leta 1966 v Divači, ko je prvič opravljal prakso elektrotehnika v Kurilnici Divača. Tedaj so začeli graditi koprsko progo. Potem se je skoraj dve desetletji ukvarjal z lokomotivami in vlaki. V svoji 40-letni karieri je večinoma opravljal vodstvene funkcije in tesno sodeloval z vsemi 15 direktorji železnic.

Zaigral nam je tudi divaški orkester

V Divači so ponosni na svoj pihalni orkester. V rekordne času je je iz 3. težavnostne kategorije na tekmovanju slovenskih godb napredoval v najvišjo, 1. kategorijo.Pihalni orkester Divača bo v letu 2025 praznoval 70. obletnico delovanja. Pod taktirko dirigenta Mitje Tavčarja je zaigral tudi poslušalcem Radia Koper.

Divača je polna lepih kotičkov

Praznični program Radia Koper ob 75. rojstnem dnevu poteka iz Divače. Kateri so najlepši kotički prve dame občine, županje Alenke Štrucl Dovgan?

Radio Koper dopolnil 75 let

Danes začenjamo v naši hiši, saj Regionalni radijski program Radio Koper in narodnostni program Radio Capodistria praznujeta tri četrt stoletja od dne, ko sta, najprej skupaj, začela redno oddajati. Praznovanje se bo preselilo tudi v Divačo, kjer bodo prav danes uradno odprli prenovljeno Kraško cesto. A ta prebivalcem že povzroča sive lase. V oddaji tudi: - Na Krasu so predali namenu prvo protipožarno cesto, narejeno po pravilih, ki jih bodo v prihodnje upoštevali pri graditvi podobnih cest. - Podjetje Ekolat obeležuje 10 let poslovanja. - Izrael kljub odločitvi sodišča nadaljuje z napadi.

Kje so naše meje?

Ervin Hladnik - Milharčič je za slovenske časopise pisal v zadnjih desetletjih iz od domala vsepovsod: nekdanje Jugoslavije, Severne Irske, Nemčije, Italije, Avstralije, Afrike, Bližnjega vzhoda in Združenih držav Amerike. Preden se je zaposlil pri Dnevniku, je pisal za Radio Študent, Mladino, Das Magazin, Delo in Al Ahram. Piše predvsem o etničnih, političnih in drugih manjšinah. Povabili smo ga v naš dvojezični eter.

Nova protipožarna cesta na Krasu

Na Volkovnjaku v občini Miren-Kostanjevica, na območju, kjer je pred dvema letoma divjal največji požar v zgodovini Slovenije, so uradno predali namenu novo protipožarno cesto. Gre za prvo tovrstno cesto, ki v celoti izpolnjuje vse zahteve protipožarnega varstva. V prihodnje naj bi vse gozdne prometnice gradili po takih standardih. V oddaji tudi o tem: - Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina ostal brez direktorice. - Obnova vodovoda v Sečovljah se bo zavlekla v poletje. - Moška, ki sta z ladje poskušala pretihotapiti drogo, še vedno v priporu.

Za komunalne storitve 24 evrov letno več

Novogoriški svetniki so včeraj potrdili višje cene komunalnih storitev, štiričlanska družina bo po novem na leto plačala 24 evrov več. Sprememba cen je posledica povišanih stroškov, je pojasnil direktor podjetja Komunala Nova Gorica. Med svetniki, ki so povišanju nasprotovali, pa je bilo slišati tudi očitke o slabši kakovosti storitev. Ostali poudarki oddaje: - Na seji v Bovcu so izpostavili zdravstveno problematiko. - V Kopru v okviru tedna Transform 4 Europe 200 tujih študentov in raziskovalcev. - Nagrado desetnica je prejela Nataša Konc Lorenzutti.

Novogoriška mestna občina dobila tretjega podžupana

Tomaž Horvat, sicer svetnik stranke SD, bo s prvim junijem to funkcijo začel opravljati nepoklicno. Horvat bo pokrival področje sociale, športa in športnega turizma ter področje prometa. Drugi poudarki oddaje: - Luka Koper je v prvem četrtletju čisti dobiček zmanjšala za 7 odstotkov. - Zgodbo Poti miru v Posočju nadaljujejo z novim projektom. - V Izoli kmalu jubilejni 20. Kino Otok.

Ajdovščina vedno bolj prometno obremenjena

Število delovnih mest se je v občini v zadnjih desetih letih povečalo kar za 62 odstotkov, to pa prinaša tudi težave v prometu. Projektiranje prenove križišča na ajdovski obvoznici je zaključeno, vendar bo za izvedbo treba počakati na državni denar. V oddaji tudi o tem: - Fajonova: ni razloga za odlašanje s priznanjem Palestine. - V Tolminu Dan obrti in podjetništva s predstavitvijo poklicev. - Gimnazijci v Ilirski Bistrici odprli izmenjevalnico elektronskih naprav.

CI Vrtojba v enem dnevu zbrala več kot 200 potrebnih podpisov

Včeraj zvečer je v Mladinskem centru Vrtojba potekal zbor krajanov. Organizirali so ga člani Civilne iniciative Vrtojba, ki že pet let zahtevajo umik asfaltne baze, avgusta lani pa so zoper lastnika tudi vložili tožbo. Kolektor CPG je na tožbo podal odgovor, ki ga je sodišče v enem delu upoštevalo. Včeraj so tako ponovno zbrali potrebne podpise. V oddaji pa še: - Ladja Borkum je že priplula v koprsko pristanišče. - V Novi Gorici se je začela gradnja 11 neprofitnih najemnih stanovanj. - Strateški svet za zdravstvo je, z eno pripombo, podprl izhodišča za novelo zakona o zdravstveni dejavnosti.

Glasba

Jutranji program

Radijska kronika Naših 75 let

Mišo Zaletel je bil prvi glas Glasbe po željah. Z mikrofonom smo pospremili pohodnike z Goričkega v Piran.

Zjutraj Biti dopisnik v Posočju

V praznični program se je iz Tolmina oglasila dopisnica Mariša Bizjak.

Zjutraj Praznična povezava Koper Divača

Ob praznovanju 75 letnice naše radijske postaje poročamo s Primorske. Osrednji postaji sta Koper in Divača. Tam je bila Tjaša Škamperle.

Radijska kronika Naših 75 let

Spomin na radijsko delo je z nami delila Zdenka Tomulić. Bili smo tudi v jami Vilenica.

Kako smo preznovali radijski rojstni dan nekoč? In kakšo se dela na radiu spominja Lean Klemenc?

Petkova anketa Vse najboljše, Radio Koper!

Slavimo 75 let radijskega ustvarjanja, druženja in informiranja! To je dolga doba in v tem času se je radio močno spremenil. Iz preprostega medija se je razvil v dinamično platformo za informiranje, zabavo, druženje in izobraževanje. Vse to je bilo mogoče tudi zaradi vas, dragi poslušalci! Hvala, ker ste z nami že toliko let in ker soustvarjate program z odzivi in sodelovanjem. Radio je dandanes medij brez katerega si težko predstavljamo naš vsakdanjik. Lepo, da si še vedno vzamete čas za radio. Že ves mesec maj smo se spominjali najlepših trenutkov naše preteklosti v naši Kroniki s posebnimi oddajami, arhivskimi posnetki in pogovori s tistimi, ki so oblikovali naš program. Že tri četrt stoletja smo del vašega vsakdana, prinašamo vam novice, glasbo in nepozabne zgodbe, to so izpostavili tudi naši poslušalci. Ob tej praznični petkovi anketi smo vas pozvali, da nas pokličete in delite z nami svoje najljubše radijske spomine, zgodbe ali preprosto svoje dobre želje. Poklicali so nas Marta, Helena, Dragica in Magda.

Radijska kronika Naših 75 let

Pred 22timi leti je bil na prodaj Hotel Jama. Spomin z nami deli tudi Ingrid Kašca Bucik.

Leta 2005 se je Neva Zajc pogovarjala z Andražem Šalamunom. Dela na radiu Koper se bo spomnil Karlo Kudrnovski.

Kako smo poročali o obisku prvega avstrijskega cesarja v Kopru? Spomine z nami deli tudi Ivan Tavčar.

Radijski kviz Ima Antonijev rov v Idriji res 700 kilometrov rovov?

Poslušalka Jelka je počakala, da sta tokratne teze preverila predhodna klicatelja, potem pa se je suvereno sprehodila čez kviz, ki smo ga tokrat namenili rudarstvu. Bi znali odgovoriti na tokratna vprašanja: 1.V času svojega obratovanja so v idrijskem rudniku skopali približno 150 tisoč ton živega srebra. DA / NE 2.V skoraj 500-letni zgodovini rudnika so rudarji tam izkopali več kot 700 kilometrov rovov. DA / NE 3. Antonijev rov je eden izmed treh vhodov v največji rudnik živega srebra na svetu. DA / NE 4. Po predvidevanjih naj bi človeštvo do danes izkopalo približno 100 tisoč ton zlata. DA / NE 5. Najstarejši rudnik soli na svetu se nahaja v Avstraliji. DA / NE

Radijska kronika Naših 75 let

Kako so včasih preverjali slišnost Radia Koper na Primorskem?

Dnevni program

Dopoldan in pol Studio ob Soči

Boštjan Simčič se je zametkov novogoriškega studia spominjal z Brankom Dolencem.

Radio Koper svetuje Skrb za kožo na naraven način

S povišanjem temperatur začenjamo vse bolj odlagati oblačila in posledično je soncu izpostavljen večji delež kože. Zaradi cvetenja trav ali žuželk je ta tudi bolj na udaru za različne reakcije. V tem času pa dajemo tudi več pozornosti stopalom, ki bodo nekaj mesecev v lahkotnejši in bolj odprti obutvi. Kako lahko za vse to poskrbimo na naraven način, nam bo povedala Darja Rojec, kemičarka in zeliščarka, ki je o uporabi naravnih sestavin do zdaj napisala 5 knjig, po vsej državi organizira tudi številne delavnice. Je tudi vodja podružnice Obala-Kras Združenja Europa Donna.

Odprto za srečanja S črno bojevniško muho nad podnebne spremembe

Zavržena hrana predstavlja velik okoljski problem. Miha Pipan je našel dobro rešitev s pomočjo črne bojevniške muhe. Preko Start-upa v Angliji je na noge postavil podjetje Better Origin. Kot znanstvenik in direktor kroji biotehnologije, ki omogočajo presnovo odpadlih biomas v uporabne namene.

Dopoldan in pol Barbara Janežič: Optimalno je, da o zaporah obveščamo tri dni prej.

Tudi z Radia Koper ob dolgih zastojih na državnih cestah pokličemo v klicni center Prometno informacijskega centra. Tam imajo vpogled v razvejano mrežo cest, tako regionalnih, državnih kot avtocest. Dosegljivi so tudi preko aplikacije promet plus in spletne strani promet.si. Tjaša Škamperle se je pogovarjala z Barbaro Janežič, ki ste jo že slišali ali videli v oglašanjih iz prometnega centra.

Dopoldan in pol Alan Vitezič (DMP): Koliko sonca je tu za nas?

Skupina Društvo mrtvih pesnikov na vrhuncu letošnje pomladi v svet pošilja svežo dozo optimizma in sporoča slovenski publiki, da ji goriva in navdiha še ni zmanjkalo. Nova skladba je vzklik neke generacije, ki se vse bolj zaveda svoje ujetosti in usodnosti trenutka, ki ga živi, ter se sprašuje: »Koliko sonca je tu za nas? Koliko pesmi za moj glas? Koliko solz prenese čas?« Vprašalnica koliko torej pojasnjuje neznanko X v naslovu, pa vendar »dmpjevci« svoje prevpraševanje zapredejo v nalezljivo privzdigujočo ritmiko in melodiko, ki skladbi podeljuje svetlejši značaj. Aktualno Pesem in pol je predstavil frontman in kitarist Alan Vitezič.

Dopoldan in pol Vsega je kriva Ita Rina - Muzej slovenskih filmskih igralcev v Divači

Tik pred svetovnim dnevom muzejev smo na radijskih frekvencah spoznali zelo poseben muzej - edini te vrste v Sloveniji in tudi daleč naokrog. To je Muzej slovenskih filmskih igralcev v Divači, ki ga upravljata Občina Divača in Slovenska kinoteka, domuje pa v lepi prenovljeni Škrateljnovi domačiji, v enkratnem primeru kraške arhitekture. V Divači sta se rodili kar dve znameniti filmski igralki: leta 1903 Metka Bučar, leta 1907 pa Ida Kravanja, ki je z umetniškim imenom Ita Rina zaslovela kot zvezda evropskega nemega filma. Naša gostja je skrbnica muzeja, Tamara Udovič, ki je Nataši Benčič povedala vse o tem posebnem muzeju.

Odprto za srečanja Trajnice za pametne lenuhe

Vsak si lahko ustvari čudovit vrt, pravi Jožica Golob Klančič, ki bo tokratna gostja oddaje Odprti za srečanja. Ljubezen do narave so ji vcepili starši, skupaj z možem pa sta pod robom Trnovskega gozda ustvarila svojo vrtnarijo s trajnicami. To so vse zelnate rastline, ki v naši klimi preživijo na prostem več kot tri leta. Vrtnarijo danes vodi njena hčerka, sama pa rada poudari, da nam v našem stresnem življenju prav pride sprostitev ob rastlinah, ki so sposobne tudi počakati, da si bomo zanje vzeli čas. Jožico Golob Klančič je obiskala Eva Furlan.

Glasbeni abonma Primorska poje 2024 – zaključna revija

V tokratni oddaji lahko prisuluhnete zaključnemu koncertu revije Primorska poje, ki ga je naša produkcija ekipa posnela v soboto, 11. maja v Šmarjah. Zadnji koncert letošnje pevske revije je bil še posebej slovesen, saj so se ga udeležili kar trije jubilanti: Aldo Kumar, ki bo letos prazmoval 70 let in mu je bila posvečena celotna letošnja revija, Janko Ban, dolgoletni dirigent več zborov na Tržaškem, ki bo konec leta praznoval 80. rojstni dan, in Bogdan Kralj, ki letos praznuje 40-letnico zborovodskega delovanja.

Koncerti iz studia Hendrix

Najnovejše

Opoldnevnik Tantadruja za življenjsko delo prejel prevajalec Srečko Fišer

Aktualno Radia Koper Josip Orbanič: V svetu železnice sem od rojstva

Aktualno Radia Koper Zaigral nam je tudi divaški orkester

Aktualno Radia Koper Divača je polna lepih kotičkov

Glasba po željah Glasba po željah

Radijska oddaja "Glasba po željah« na tradicionalen in uspešen način povezuje Radio Koper s poslušalci ter tako že od samega začetka izpolnjuje poslanstvo medija. Stara je toliko kot radio sam, torej več kot šest desetletij. V zadnjem času smo jo z izvirnim, sproščenim in bolj komunikativnim načinom vodenja približali kar najbolj široki paleti občinstva.

Opoldnevnik Radio Koper dopolnil 75 let

Dopoldan in pol Različni ljudje in različne zgodbe - en radio

Aktualno Radia Koper Kje so naše meje?